mayaajohanson

En tjej på 19 vårar från Skåne. Har ett stort intresse för hästar och ett psykiskt tufft liv

Skola, Jobb =livet?

Allmänt Permalink0
Vad går livet ut på? 
Varför är jag ,jag?
Vad är meningen med allt?
 
Så många frågor med inget vettigt svar. Allt bara blir som det blir och ingen vet varför. Allt bara händer men ingen har något förklaring. Vi bara gör massa saker men vi vet egentligen inte grunden varför. Livet är nåt fruktanavärt i många läggen men även något fantastiskt. Man går igenom saker i ens liv då man säger är det värt det? varje dag man går upp ur sängen och regnet öser ner undrar man varför gör jag detta. Alla har olika svar och olika förklaringar men oftast hittar man styrkan ur det. 
 
Jag vet inte vad detta inlägget ska gå ut på utan jag bara skriver orden som kommer upp i mitt huvud. Ingen baktanke eller mål med detta inlägge utan bara skriver det jag tänker. All min energi och tankar går ut i mina fingertoppar som trycker på bokstäverna och skapar ord. Jag vet att alla har det jobbigt ibland att alla går emot motgångar. Men sånt är livet och ingen kan göra något åt det. Utan det är bara att ta tagg i det och försöka gå vidare. Att lägga det bakom sig och inte tänka på saken för mycket utan bara fine så här är det. För mig har det varit räddningen i många situationer. Att när något har hänt så bara ta det med en nypa salt och gå vidare. För ska man hänga upp sig på alla misstag man gör så är det de enda man kommer göra i sitt liv. Gå runt och tänka på alla fel man har gjort är inte bra för en. För anledningen man tar sig igen svakerna i livet måste vara ljuset på andra sidan. Att man vet att det kommer bli bättre. Man vet att jag kommer skratta igen att det finns en bra sida av livet också. Att detta har bara varit en sak i livet som jag måste ta mig igenom. Inget jag kan göra åt nu eller nånsin utan det är bara att aceptera det. 
 
Det är viktigt att se på de bra sakerna när allt känns mörkt runt en. När man inte ser det ljuset på andra sidan. Då ska man tänka på de små detaljerna som gör en lycklig. Behöver inte vara något stort utan bara nä men där skrattade jag, det är jag faktiskt bra på eller nä men det vill jag göra igen. Detta är jätte viktigt att komma ihåg för i varje mörk stund i livet finns alltid ett gnutta ljus. För jag vet att livet kan sätta en på väldigt svåra utmaningar och man vill bara ge upp och sluta kämpa. Men kom ihåg att allt är värt det livet kommer tacka dig en dag. För inget är förgäves. 
 
LIVE
LOVE
SMILE
 
 
Till top