mayaajohanson

En tjej på 19 vårar från Skåne. Har ett stort intresse för hästar och ett psykiskt tufft liv

Höst

Allmänt Permalink0
Blev inte riktigt någon sol idag men blev en bra dag ändån. Skolan flöt på och ja inte så mycket hände. Men Jag höll det jag sa imorse. Att sprida energi och göra så någon skratar. Min dag blev även mycket bättre när man tänker på detta sätt. För när andra omkring en mår bra gör man det faktsikt själv också. 
 
Nu står 2 hästar på schemat. Jagger ska få en lite runda på ridbanan. Bara känna igenom var jag har honom och sedan vara nöjd med det. Men Halo ska få sig ett rejält pass. Ska träna på skänkelvikning och mycket kort och lång galopp. Får se hur det går för vissa dagar vill hon inte alls så då r det typ bara att gå in igen (ston). Men vi får hoppas hon är på bra humör idag iallafall. 
 
Tänkte tipsa om en bra övningar för att få hästen på bakbenen och att jobba med ryggen. Börja med mycket skänkelvikningar både åt höger och vänster. Tänk på att bogen ska komma först,sen huvudet och sist bakdelen, men viktigt att få med sig bakbenen så den inte bara trillaar bort. Övergångar är det bästa tycker jag. Många halter och mycket skrit och sedan trav eller tvärt om. Funkar jätte bra och din häst blir super lydig och mjuk i handen. 
 
 
Blev mycket häst i detta inlägg men det är mitt liv så ni får stå ut. Iallafall så kommer det ett inlägg senare ikväll om lite mode så kolla in här ikväll så ska ni få lite tips.
 
Till top