mayaajohanson

En tjej på 19 vårar från Skåne. Har ett stort intresse för hästar och ett psykiskt tufft liv

Lång dag.

Allmänt Permalink0
 
 
tröt som jag vet inte vad och kudden kallar. Blev en lång tävlings dag och tidig morgon. När jag ränade på när jag skulle starta var det vid halv 11 ungefär. Men så blev det inte då jag hade missat att en klass innan Mig, var nån sort av inverkan och bedömning. Så 20 starter tog ungefär 2 timmar. Jaja det var bara att tagga om och avboka allt där hemma ungefär. Jagger hoppade jätte fint på framhoppningen och var väldigt pigg och busigt, för att vara Jagger som gärna ligger på lata sidan;) gick in och red inte så mycket för tiden, för ville ha en bra runda med bra språng. Även första inne för i år så ta det lite lugn och göra en säker runda. Jagger hoppa som en gud och en klockren nolla blev det. 
 
2 starter efter mig skedde en olycka och ambulans fick tillkallas. En ryttare hade trillat av och slåt hårt i ryggen. Så det blev en paus i tävlingen och jag fick vänta då jag la på 3 plac. Placeringen höll i sig tills dem 2 sista starterna som gick in och red snabbt. Så jag slutade på en 5 placering. Väldigt nöjd över dagens start och speciellt över känslan. För  har känts sådär på de senaste starterna med Jagger. Ja klart han varit fin men inte 100,varit lite lång eller inte fått dem fina sprången. Många olika faktorer men idag satt allt så extremt nöjd. Fick även ihop några Elmia poäng till. För er som har läst här ett tagg. Försöker jag och Jagger kvala in till Elmia som går nu i slutet av oktober. Vi har 1 vinst sen innan och idag en 5 placering. Så det är bara att hålla tummarna att det går hela vägen.
 
 
 
Nu är det dags för mig att hålla Söndag. Äta en god middag och sen inta sängen. Bättre kan det inte bli. Hoppas ni har haft en skön helg och hunnit slappna av lite iallafall. men en sak är säker det har inte jag hunnit. Får ta den avslappningen någon annan dag i livet känns det som;)
 
 
Till top