mayaajohanson

En tjej på 19 vårar från Skåne. Har ett stort intresse för hästar och ett psykiskt tufft liv

Åska?

Allmänt Permalink0
Sveriges väder är det knepigaste jag vet. Samma väder på midsommar och jul och 30 grader ena dagen sen ös regn och 15 grader nästa. Man blir så tröt på det har ridit i regn varje dag denna vecka. Allt lerigt och blöt sen blir det inte heller samma ridning när dert öser ner regn från himmlen. Hästarna spänner sig och jag försöker göra det bästa av det men funkar inte alltid. Idag skulle solen skinna enligt väderprognosen inte regn på hela dagen var förutsagt. Men så blev det inte. Klockan 12 idag öppnar himmlen sig och även åska och blixtar kom på köpet. Har väldigt respekt för åska så alla hästar fick komma in igen. När åskan hade dragit iväg lite bestämde jag mig för att rida ut halo. Hann krita i ungefär 5 min sedan öppnade himmlen sig igen. Inte alls kul men halo var väldigt pigg och fräch idag så det var kul. Även hon tävlade igår så var hon sig själv och även väldigt glad. Så det är ett bra tecken på att hon är i bra kondis och kan klara av några dagars tävlande. 
 
Nu blir det en varm duch för mig och en liten film stund. Teen wolf blir det en timmes kollande på nu. Helt kör i den serien. När jag väl gillar en serie blir jag galen i den. Helt fast och kopplar bort allt annat. Men den är sååå bra. 
 
Föresten måste jag tipsa er om en riktigt bra sak. Ifall ni har häst så känner säkert alla till dem dyra solatiumen. Ifall man inte har dem pengarna så köp en grislampa istället. Kostar max 100kr och har exsakt samma effekt. Big like from me
Till top